פורסם ב- כתיבת תגובה

המדריך המלא: תמחור להדמיות תלת מימד אדריכליות

המדריך המלא: תמחור להדמיות תלת מימד אדריכליות

סטאס קרופצקי

סטאס קרופצקי

בלוגר, צלם ,מייסד הסטודיו
Point Of View 360

תוכן ענינים

על המדריך

מחיר להדמיות תלת מימד ראליסטיות עלול להיות דבר מבלבל. טווח המחירים יכול לנוע בין 100 ש”ח ל-1,000 ש”ח לתמונה. המדריך הנ”ל נועד לפזר את מסך הערפל סביב תמחור שירותי הדמיה תלת מימד. לאחר שתקראו את הכתבה תרגישו חופשי לפנות  אלינו ישירות או לנסות את מחשבון עלות הדמיה שלנו ( תמצאו אותו גם בסוף הכתבה)

סוגים שונים של שירותי ההדמיות תלת מימד

כשמדובר בניסיון להבין את עלות הפרויקט שלך הגורם המכריע הוא סוג הפרויקט. קיים הבדל מאוד מהותי בין ויזואליזציה ורנדרינג של בית פרטי קטן לעומת גורד שחקים. אם המושגים הללו לא מוכרים לכם, אתם מוזמנים לבקר בדף השירותים שלנו לקבלת מידע נוסף:

גורמים עיקריים המשפיעים על מחירי הדמיות תלת מימד

תהליך עבודה

עלות של הדמיה ממוחשבת מורכבת בעיקר משכר העובדים והזמן. בדרך – כלל דרושים לפרויקט 3 מומחים:

  • מנהל הפרויקט
  • אמן תלת ממד
  • אמן הפוטושופ לעיבוד סופי

כמובן שמבין שלושתם אומן תלת ממד הוא זה שהכי משפיע על המחיר, לכן נתרכז בתפקידו בפרויקט.
מה תפקידו של אמן תלת ממד בתהליך יצירת ההדמיה אדריכלית?

על-מנת ליצור הדמיה תלת-מימדית, האמן חייב:

  • להבין את התוכניות ואת החזון הלקוח
  • להיות בקיא באדריכלות ועיצוב
  • לדעת ליצור מודל תלת ממד באמצעות תוכנה תלת-מימדית כמו 3Dmax או MAYA
  • להעניק לדגמים טקסטורות מציאותיות
  • לשלוט על חוקי קומפוזיציה
  • להבין בצילום
  • להבין איך תאורה ריאליסטית עובדת

לקבלת מידע נוסף אודות כל השלבים האלה תוכלו לקרוא במדריך ליסודות יצירת אובייקטים תלת ממדים מציאותיים.

מה מייקר את העבודה של אומן תלת-מימד?

העבודה הכרוכה בהדמיה תלת ממד ראליסטית היא לא כל-כך חד – משמעית. אמני תלת – ממד מיומנים יכולים ליצור את מה שנראה כתמונה נורא מפורטת בזמן קצר, תוך שימוש בכלים העומדים לרשותם. לעומת זאת תמונות שנראות לכאורה פשוטות עלולות לקחת הרבה יותר זמן.

כך למשל ניתן ליצור צילום אוויר גדול ומאוד מדויק של יער תוך שימוש בנתונים טופוגרפיים הנגישים לכל ומספר תהליכים אוטומטיים. אבל בשביל ליצור דגם של פריט בודד שחייב לעמוד בתקנים מחמירים – למשל, מכשיר אלקטרוני עם חיווט ומעגלים מורכבים, זה יכול לקחת כמה ימים או אפילו כמה שבועות.

לעתים קרובות אנחנו יכולים לזרז את התהליך הזה בזכות שימוש בפריטים מתוך הספרייה שלנו, כגון רהיטים, מכוניות, גימורים ובני אדם. הגורמים העיקריים המשפיעים על היקף העבודה הם רמת הירידה לפרטים ומספר אלמנטים ייחודיים הנדרשים לפרויקט.

זמן הרנדרינג

זמן הרנדרינג– הוא פרק הזמן הדרוש למחשב כדי ליצור את ההדמיה הסופית. הזמן הזה תלוי בהרבה תנאים ,לדוגמה:

  • כמות פרטים שסצנה תלת ממד מכילה.
  • כמות מקרות של התאורה
  • כמות השתקפויות
  • איכות חומרים
  • עומק שדה אופטי
  • איכות צלליות
  • במקרה של אנימציה תלת מימד , אורך הסרטן הוא גורם מאוד משמעותי, שאלו אותנו על שירותי אנימציה תלת ממד

מה כל  נאמר אומר עבורכם כלקוחות?

  • חשוב לשמור על איזון של מספר הפרטים, ולא להעמיס על הסצנה
    פרטים מאותרים שלא רואים
  • מספר סבבי תיקונים משפיע מאוד על המהירות קבלת התוצאה הרצויה.

עיבוד התמונה הסופי

אחרי שהרנדרינג התלת – מימד מוכן, רוב החברות נעזרות במעצב גרפי על-מנת לעבד ולתקן את התמונה. העיבוד יכול להיות חלק קטן או משמעותי מהתהליך. יש חברות שעושות הדמיה בסיסית ואחר – כך מוסיפים את כל הפרטים הנדרשים בפוטושופ. בסטודיו שלנו הגישה לעיבוד הסופי שקולה יותר. רוב העבודה נעשית בתלת – מימד ובאמצעות הפוטושופ אנו מוסיפים לתמונה עומק ואווירה ועושים תיקוני צבע . בואו להציץ בפורטפוליו שלנו ולראות איך אנחנו עובדים.

טיפ: איך לקצר זמן לביצוע ויזואליזציה

הנה כמה המלצות שיעזרו לקצר את זמן יצירת ההדמיות תלת מימד של הפרויקט:

  • תגישו את השרטוטים בפורמט של קבצי DWG
  • ואת לוחות הראשה בצורת מצגת, בקובץ PDF למשל. אתם יכולים ליצור אותו איך שנוח לכם. רוב הלקוחות שלנו בדרך-כלל משתמשים בתוכנת – Power Point או Google Slides. המסמך יכול להכיל את כל ההפניות העיקריות לסגנון העיצוב, צילומים של כל החומרים, מקורות האור, רהיטים ואביזרים וציון הקשר שלהם לעצמים מסוימים בצילום. ככל שהוא יהיה מפורט יותר ,כך לאנשי מקצוע יהיו פחות שאלות.
  • אם אתם עובדים בסקצ’אפ, מגיעה לכם הנחה נוספת  כי נוכל כבר מההתחלה לדמיין טוב יותר את הפרויקט שלכם ונוכל להשתמש בחלק מהקובץ בהדמיה שנכין.
  • הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות על-מנת לזרז את ביצוע הפרויקט – זה לספק תוניות מפורטות ופרטי קשר עדכניים, ובכך לצמצם את מספר התיקונים. בכל פעם שעושים תיקון, יש לעצב מחדש את כל ההדמיה או חלק ממנה, לכן צמצום במספר התיקונים חוסך זמן וכסף.
  • צמצום בסבבי תיקונים יכול גם לחסוך לכם כסף בטווח הארוך – אנו ב- Point of View 360 בדרך -כלל עושים הנחות ללקוחות חוזרים שאנו יודעים שאפשר לעבוד איתם בצורה יעילה.
  • גורם משמעותי נוסף שמשפיע על זמן ביצוע הדמיות תלת ממד אדריכליות הוא הרזולוציה של הדימוי הסופי. וודאו שאתם באמת מבינים למה ישמש הדימוי הסופי. לרוב זה בשביל להראות במצגות, אתרים ורשתות חברתיות. בשביל זה הרזולוציה הסטנדרטית היא 2,000 פיקסלים לרוחב. אם אינכם בטוחים לגבי העניין הזה, צרו קשר איתנו ויחד נברר מה הרזולוציה שהכי מתאימה לכם.

בואו לראות דוגמאות של מצגות כאלו במאמר הבא וללמוד איך אפשר לחסוך זמן וכסף בהדמיה:

אסטרטגיית תמחור

מבטים בודדים או מחיר לכל הפרויקט ?

לפי כמות מבטים זה אומר שיש מחיר קבוע לכל מבט בודד , בכפוף למספר הרנדרים שרכשתם. תמחור כזה עובד הכי טוב בפרויקטים כמו לדירה או לבניין מגורים , אפשר לתכנן כמות מבטים מראש לפי תוכניות

אתם יכולים לשלוח לנו פרטים לגבי הפרויקט שלכם, ולאחר יעוץ נשלח לכם הצעת מחיר המבוססת על הצרכים שלכם

תמחור לפרויקט אופייני יותר לפרויקטים גדולים יותר  המשלבים מספר אלמנטים שונים, כולל עיצוב אתרים, אנימציה, תכניות מכר . בהצעת מחיר של פרויקט גדול ניתן לקבל הנחה מפאת ההיקף.

מחירים

מחירים בתווח 50 – 150 ש”ח לתמונה.

הודות לטכנולוגיית רנדרינג תלת-מימד הנגישה כיום בכל העולם, הפערים במחירי ההדמייה יכולים להיות ממש גדולים. חברות של רנדרינג אדריכלי במדינות פחות מפותחות יכולות לייצר גרסאות זולות יותר ליצירת דימויים בתלת-מימד, בזכות חוקים פחות נוקשים וכוח עבודה זול יותר.

הרבה פעמים עבודה עם חברות כאלה בחו”ל עלולה לעורר בעיות מסוימות הקשורות במחסומי שפה, הפרשי שעות, שוני בסגנון והתוצאה הסופית תהיה לרוב באיכות פחות טובה. זה לא אומר שבמדינות האלה אין ציירי תלת-מימד מדהימים; אבל רבות מהחברות האלה, המציעות מחירים נמוכים, מתרכזות יותר בכמות העבודה ופחות באיכות העבודה.

לפעמים עבודה עם עצמאים בתחילת דרכם יכולה לשמש תחליף טוב לעבודה עם סטודיו. אבל קחו בחשבון שכשאתם עובדים עם איש מקצוע חסר ניסיון אתם מקבלים בעסקת חבילה את כל הבעיות שלו. חוסר יכולת לחשב בצורה נכונה את העלות של המוצר הסופי, וכתוצאה – הוצאות לא מתוכננות בסיום העבודה. חוסר יכולת לחשב את הזמן הדרוש לביצוע ההזמנה, וחוסר עמידה בזמנים. העדר כישורים דרושים בתחום האדריכלות והעיצוב, וכתוצאה – ים שאלות שגוזלות המון זמן.

רבים מהלקוחות שלנו כבר ניסו את מזלם עם המחירים הזולים, וזה רק לימד אותם שבסופו של דבר אתה מקבל את מה שאתה משלם עליו. לכן בסופו של דבר הם הגיעו אלינו.

למי זה מתאים?

כשקיימת רגישות גדולה סביב עלות הפרויקט, והאיכות של המוצר הסופי והזמן האישי המושקע בניהול הפרויקט חשובים פחות.

דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  • האם הדימויים נראים כמו הפרויקטים הריאליסטיים של הלקוח?
  • האם יש להם 5-6 רנדרים טובים, והשאר ממש גרועים?
  • האם יש רק תמונות מאוד קטנות שלא ניתן להגדיל?
  • האם יש שם פרטים קטנים?
  • עד כמה התאורה טובה?
  • האם יש שם מכשירי חשמל איכותיים
  • עד כמה הרהיטים והאביזרים מפורטים
  • איכות הצמחייה
  • האם יש גימור
  • האם הצמחייה נראית מציאותית

טווח מחירים 600 ₪ – 900 ש”ח לתמונה

זוהי האסטרטגיה האובייקטיבית שבה נוקט הסטודיו שלנו כלפי פרוייקטים אדריכליים קטנים, פרוייקטים של עיצוב פנים ומידול אובייקטים בודדים. אנו משוכנעים שהיא הכי קולעת למחירים הממוצעים בשוק הישראלי ומאוזנת מבחינת האיכות שמספק הסטודיו שלנו ועסקים דומים הקיימים בשוק בחינת רמת איכות של תוצר הסופי.

חשוב להבין שאין איזה כלל אחיד בתמחור, אבל ישנם גורמים משותפים עליהם כתבנו קודם. באסטרטגיה של השוואת מחירים מומלץ להשוות עסקים שאיכות העבודה שלהם לא נופלת מזו שלנו על-מנת שההשוואה תהיה הוגנת. השוואת הצד הטכני נכון לגבי כל קבוצות מחיר.

למי זה מתאים:

  • האם חשוב לכם להציג את הפרויקט ללקוח בצורה מוחשית ומושכת בלי להסתבך עם תרשימים ושרטוטים יבשים
  • האם חשוב לכם להאציל סמכויות ולחסוך זמן ומשאבים כדי שתוכלו להתקדם לשלב או לפרויקט הבא
  • האם ברצונכם להרחיב את הפורטפוליו ולהדגים את הביצועים שלכם על-מנת למשוך לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל מכירות.
  • האם חשוב לכם להבליט את הפרויקט שלכם מבין רבים אחרים

 

יש כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן כשעושים השוואה בקבוצת המחירים הזאת:

  • לקוחות הסטודיו בפועל – באפשרותכם גם לבקש המלצות ישירות מלקוחות הסטודיו או ליצור איתם קשר.
  • האם יש מספיק דוגמאות באתר 
  • האם אתם מתחברים באופן אישי לתוצאה הויזרואלית?
  • האם יש באתר בלוג שמתעדכן באופן קבוע, וזה יתרון גדול של הסטודיו שלנו, זה מעיד על הרצון לעזור ללקוחות ולהיות איתם בקשר קבוע, תראו את הבלוג שלנו למשל.
  • האם ע"פ הסימנים כל העבודות באותה איכות
  • האם לסטודיו יש המלצות ברשתות החברתיות, מה רמת הביקורות?
  • תוך כמה זמן הסטודיו מגיב לפניות
  • האם משך הזמן שבו הסטודיו מתחייב להציג תוצאות ראשוניות הינו הגיוני
  • עד כמה הסטודיו נוקט בגישה שיטתית ביחס לפרויקט שלכם
  • כמות סבבי  התיקונים לפרויקט סטודיו מאפשר לעשות

דוגמה איכותית של הדמייה שלנו בטווח מחירים בסיסי:

למי זה מתאים?

  • כשאתם חייבים שהפרויקט שלכם יבלוט ביחס לאחרים
  • לאדריכלים מקצועיים שחשוב להם להראות את הרעיונות שלהם באמצעות מצגת
  • לקבלני בניין
  •  מטרת רנדרינג היא שיווק, תכנון העיצוב, אישור הפרמטרים של הפרויקט או הקונספט
  • כמה אלפי שקלים – זה לא כל – כך  משנה בתמונה הכללית .

 

תענו לעצמכם על השאלות הבאות:

  • האם תמונות מרשימות יותר יגדילו לכם את המכירות?
  • האם הם יעזרו לשכנע את הלקוח או את הרשויות הרלוונטיות ולקבל את האישורים הדרושים כדי להתחיל לבנות?

 

דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  • האם החברה יכולה להצדיק את המחירים שלה, שהם יותר גבוהים מהגבול העליון של הטווח הבסיסי?
  • האם הם נראים מיומנים ובעלי ניסיון?
  • האם הדימויים שהחברה מספקת דומים למה שהיא מפרסמת?
  • כמה זמן הם בעסק הזה?
  • האם יש להם פידבקים או/והמלצות?
  • האם איכות הרנדרינג שווה או עולה על המתחרה שלכם?
  • כמה זמן לוקח ליצור את ההדמיה?
  • האם הם מקומיים, אפשר לדבר איתם בטלפון ולהבהיר את כל הפרטים?

טווח מחירים בינוני 1200 ₪ – 2000 ש”ח לתמונה

טווח מחירים זה אופייני יותר לקבלני בניין, אדריכלים, סוכני נדל”ן ומעצבים שעובדים עם בתים ברמה גבוהה, ופרויקטים בינוניים עד גדולים – כמו בתים מסוג טאונהאוס. הרמה הזאת של איכות ומחירים היא לחם וחמאה של POV360. אנו מתמקדים ביצירת דימויים איכותיים, בלי לנפח את התקציב השיווקי של הפרויקט.

ללקוח ממוצע בד”כ קשה להבדיל בין “רנדר טוב” ל”רנדר מעולה” ללא השוואה ישירה. הדרך הכי טובה להבין את רמת האיכות של רנדר – להיכנס לאתרים של המתחרים הישירים שלנו. אתם חייבים, לכל הפחות, יכולים להיות מסוגלים לומר שההדמיות של החברה שלנו שאתם שוקלים לעבוד איתה הן לפחות באותה רמה, או אפילו איכותיות יותר.

דוגמה איכותית של הדמייה שלנו בטווח מחירים בינונים:

טווח מחירים גבוה של הדמיה תלת-מימד 3000 ₪ -5000 ש”ח לתמונה

קהל היעד של רנדרינג תלת-מימד יוקרתי ברמה הגבוהה ביותר הם לרוב תאגידים גדולים, שעבורם פחות משנה המחיר ויותר האיכות. הרנדרים האלה לא מתאימים ללקוח היומיומי הרגיל שלכם, כיוון שרובם לא יכולים לעמוד במחירים כאלה. אבל למי שמתכנן גורד שחקים חדש או סופרמרקט ענק מאוד חשוב המיתוג והרושם הסופי. עשרות אלפי דולרים בפרויקט שהעלות הכללית שלו היא 100 מיליון דולר – זה רק טיפה בים, במיוחד כשהדימויים האלה יכולים להביא למאות של מכירות מוקדמות ולקבוע האם הפרויקט שלכם יאושר או יידחה.

דוגמה איכותית של הדמייה שלנו בטווח מחירים בינונים:

מתי המחיר הגבוה מוצדק?

  • כשאתם מקצוענים ברמה הגבוהה ביותר ומעוניינים לעבוד עם מקצוענים ברמה הגבוהה ביותר.
  • תכללו הדמייה באיכות גבוהה בתקציב שלכם. צרו איתנו קשר לצורך ייעוץ.
  • מטרת ויזואליזציה  היא שיווק, תכנון העיצוב, אישור הפרמטרים של הפרויקט או הקונספט , אבל בקנה מידה גדול יותר.
  • אם אתה אדריכל או קבלן בניין ורוצה שהפרויקט שלך יהיה הטוב ביותר וישאיר את המתחרים מאחור
  • כשאתם מוכנים לשלם בשביל לעבוד עם החברות הכי טובות בתחום

דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  • האם החברה מסוגלת לטעון באופן מוצדק שהיא אחת החברות הכי טובות בתחומה בעיר, במדינה או בעולם?
  • האם יצא להם לעבוד על פרויקטים גדולים ומשמעותיים?
  • האם אתם מרגישים הבדל ברמת השירות ביחס לספק הקודם? האם ההבדל הזה מצדיק את ההפרש במחיר?
  • האם יצא להם לעבוד בעבר עם השמות הכי חמים בתחום?
  • האם הם נותנים ערבויות כלשהן הקשורות באיכות ההדמייה או זמני ביצוע העבודה?
  • האם יש להם פידבקים או/והמלצות?
  • האם הם מוכנים לקשר אתכם עם אחד או כמה מהלקוחות הקודמים לצורך קבלת המלצות?

להתקדם להדמיה תלת מימד

כדי להקים פרויקט הדמייה שלכם, מלאו טופס זה. מנהל סטודיו שלנו ייצור איתכם קשר מיד לאחר מכן כדי לספק מידע נוסף על אופן שליחת מידע נדרש לצורך יצירת הצעת מחיר

על הבלוג שלנו

שמחים שקפצתם לבקר. אספנו עבורכם בבלוג שלנו מגוון תכנים מעולים: אפליקציות העיצוב שימושיות ביותר, חשיפה לפרויקטים חדשים, אסונות העיצוב הגדולים ביותר ועוד אגב, המלצה חמה שלנו בשביל לא לפספס כדאי להירשם לניוזלטר שלנו.

הצטרפו לניוזלטר שלנו, ואל תצפו לספאם, כאן זה לא יקרה

הסכמה לקבלת תוכן שיווקי/פרסומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.